Fair Use Policy

1 september 2020

Om excessief gebruik en overlast voor andere gebruikers te voorkomen, hanteren wij een Fair Use Policy. Hierdoor kunnen wij in alle situaties een constante kwaliteit van diensten blijven leveren aan onze klanten. Via diverse tools monitoren wij alle activiteiten op ons platform zodat onregelmatigheden snel gedetecteerd kunnen worden.
Onze limieten zijn zeer ruim opgesteld waardoor je in de praktijk eigenlijk nooit tekort komt. In een klein aantal andere gevallen wordt er op regelmatige basis bewust of onbewust misbruik gemaakt van onze dienstverlening. Voor deze gevallen gaan we samen op zoek naar de beste oplossing.

Wat niet is toegestaan

Wij Surver geven we je graag alle tools en mogelijkheden het beste uit onze dienstverlening en jouw website te halen. Ons beleid is daardoor ook vele malen flexibeler en ruimer dan bij andere hosting bedrijven. Echter zijn er toch een aantal zaken niet toegestaan:
  • Het maken van backups via een WordPress plugin of andere tool, aangezien wij meermaals per dag backups maken van je account;
  • De opslagruimte van je hosting account gebruiken voor andere doeleinden dan het hosten van een WordPress website;
  • Je hosting account publiekelijk delen met anderen;
  • Auteursrechtelijk beschermde inhoud op je hosting account plaatsen;
  • Je hosting account gebruiken voor bestandsopslag of bestandsdeling;
  • Je hosting account gebruiken voor streaming;
  • Inefficiënte of zware code gebruiken waardoor onredelijk veel resources van de server worden gevraagd;
  • Casino of Adult websites of content.

Wij zullen nooit je account blokkeren, opzeggen, verwijderen, of je zonder enige vorm van waarschuwing een rekening sturen voor het gebruik van extra resources. Wanneer je account niet voldoet aan onze FUP en/of wanneer je overlast veroorzaakt voor andere gebruikers, zullen wij eerst contact met je opnemen om samen naar een passende oplossing te zoeken.

Wanneer er grote schade wordt aangebracht aan derden, bijvoorbeeld door phishing scripts of het verzenden van grote volumes SPAM, dan zullen wij direct actie ondernemen. In vrijwel alle gevallen blijft jouw website bereikbaar voor bezoekers, echter is er beperkte mogelijkheid tot aanpassing of uitvoer van bestanden in het kader van veiligheid.

1. Monitoring NVMe

Voor de beste performance maken wij gebruikt van NVMe opslag; het snelste en meest geavanceerde type opslag is in de markt. Om NVMe opslag te kunnen bieden bij al onze pakketten zijn er een aantal richtlijnen bij het gebruik:

1.1. Opslag dient gebruikt te worden voor je WordPress installatie(s)
Het gebruik van je account als backup of enkel ander type opslag locatie is niet toegestaan. De high performance NVMe opslag is bedoeld om de hoogste mogelijke snelheid te kunnen leveren, en is niet bedoeld als Dropbox.
1.2. Geen backups in eigen account
We staan het niet toe backups op te slaan binnen je account. Wij maken dagelijks meerdere backups van je account. Ook kun je on demand extra backups maken met Installatron. Deze backups worden extern opgeslagen en kunnen op ieder moment opgevraagd of teruggezet worden. Wij staan het niet toe om daarbuiten via een plugin of eigen tool backups te maken en op te slaan. Dit is niet alleen zonde van de dure opslag, maar ook van de performance van je website.
1.3. Meer dan 20GB NVMe opslag
Wanneer je meer dan 20GB aan bestanden in gebruik hebt vragen we je om niet essentiële bestanden te verwijderen zodat jouw website op NVMe kan blijven draaien. Wanneer je meer dan 20GB in gebruik hebt dan zullen we je account overzetten naar SSD opslag.

2. Monitoring bandbreedte

Dit bieden we bij Surver volledig onbeperkt aan. We monitoren echter wel het gebruik.

3. Monitoring CPU

Alles wat er in jouw hosting pakket gebeurt wordt berekend door een processor, ook wel Central Processor Unit (CPU) genoemd. Afhankelijk van het pakket heeft elke website een hoeveelheid CPU ter beschikking. Wij bieden bij Surver alle ruimte om de processor te gebruiken waarvoor het bedoeld is; het afhandelen van processen.
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat een plugin of script vastloopt, waardoor er een piek ontstaat in het werkgeheugen of de CPU van het account. Dit is geen enkel probleem, aangezien onze monitoring enkel structureel gebruik meet. Wanneer je website constant 20% van de CPU in gebruik heeft dient er actie ondernemen te worden. In dit geval nemen we natuurlijk altijd contact met je op.

4. Monitoring MySQL

Bij alle WordPress websites wordt gebruik gemaakt van minstens één database. Wanneer een database groter is dan 2GB of wanneer deze een groot deel van de resources gebruikt dan heeft dit invloed op de performance van de server waardoor websites op die server langzamer worden.

Om je site zo snel en optimaal mogelijk te laten werken adviseren je om de database regelmatig te optimaliseren. Bij onze Managed pakketten pakken we dit standaard periodiek voor je op.

5. Monitoring e-mail

Op het gebied van e-mail bieden we middels SpamExperts ook een premium oplossing. In enkele gevallen nemen we contact met je op:
5.1. Opslagruimte mailboxen

Onbeperkte opslag geldt niet voor de mailboxen. We nemen contact met je op als een individuele mailbox meer dan 5GB aan opslagruimte in beslag neemt, of wanneer het totale mailgebruik groter is dan 15GB.

5.2. Grote hoeveelheden
Als er meer dan 20.000 mails zijn opgeslagen in je mailbox dan zullen we eveneens contact met je opnemen. Zeer grote hoeveelheden mails hebben een negatieve invloed op het maken van backups waardoor we geen hogere backup frequentie kunnen aanbieden.
5.3. Te veel e-mails versturen
Per uur kunnen via je account 100 mails verstuurd worden. Daarboven verwijzen we je graag naar onze transactionele mailoplossingen.
5.4. Hoog bounce percentage
Een bounce is een e-mail die niet succesvol afgeleverd kan worden, wat een negatieve invloed heeft op je domein en de IP reputatie van onze servers.

6. Monitoring malware

De term malware gebruiken we voor bestanden of scripts die ongewenst op een WordPress website zijn geplaatst en kunnen leiden tot misbruik. Voorbeelden hiervan zijn het verzenden van SPAM of het uitvoeren van aanvallen of phishing acties.
Ondanks meerdere firewalls en het patchen van bekende veiligheidslekken kan het toch gebeuren dat ongewenst toegang wordt verkregen tot een WordPress installatie doordat er bijvoorbeeld onveilige en niet geüpdate plugins gebruikt worden.

Met geavanceerde software controleren wij dagelijks elke website op ons platform op ongewenste code. Als we malware constateren op je account dan brengen we je hier direct van op de hoogte. Voor de Managed pakketten zullen wij de malware eerst verwijderen, volledig kosteloos. Daarna zullen wij de website ook preventief beveiligen om een nieuwe hack te voorkomen. Heb je een hosting – only account dan zoeken we samen naar een oplossing. Hierin assisteren we je volledig en bieden we ook de mogelijkheid om malware door ons professioneel te laten opruimen.

Vragen of speciale verzoeken

Heb je een vraag, tijdelijk meer CPU/werkgeheugen nodig of ben je op zoek naar een andere oplossing, neem dan contact met ons op via support@surver.nl. We denken graag met je mee!

Scroll naar top